Jak zrobić dobry plakat reklamowy?

 

Rozwieszane na ścianach, murach i drzwiach są świetnym sposobem na promocję. Dysponują ogromnym potencjałem. Bilbordu nie można wyrzucić do kosza bez czytania jak ulotki. Trzeba jednak pamiętać, że potencjalny klient spośród setek ogłoszeń napotykanych każdego dnia zapamiętuje zaledwie kilka. Dlatego dobry plakat reklamowy nie tylko powinien wzbudzać zainteresowanie i ciekawie wyglądać, ale przede wszystkim musi utrwalić się w pamięci. W poście przedstawię kilka zasad, które pomogą osiągnąć taki efekt.

Rysunek1

Plakaty reklamowe w stylu vitage

 1. Slogan

Trafnie sformułowane hasło reklamowe może przyciągnąć tłumy zainteresowanych produktem osób. Slogan nasuwa pozytywne skojarzenia z marką produktu i kształtuje jej wizerunek. Pracując nad nim pamiętaj, że czytający jest zwykle w biegu i nie ma czasu na zagłębianie się w detale. Przeglądanie plakatu trwa średnio sześć sekund i w tym czasie odczytywanych jest sześć słów. Jeżeli slogan będzie wyrazisty, to zaciekawiony klient sam zechce poznać szczegóły oferty, np. na stronie internetowej.

O czym trzeba pamiętać?

- Określ grupę docelową swojego produktu. Kiedy ją scharakteryzujesz, łatwiej będzie o dobór konkretnego hasła.

- Zaskocz kreatywnym pomysłem. Uważaj przy tym, żeby nie przesadzić. Plakat musi być zrozumiały, a odbiorca nie będzie bawił się w rozwiązywanie łamigłówek.

- Unikaj banalnych zwrotów typu „U nas najtaniej”, Najlepsze w mieście…”.

- Używaj zwięzłych, prostych i łatwych do zapamiętania haseł, np. „Kamis życie ze smakiem” „To jest pyszne!” (Hochland).

- Odwołaj się do emocji i pragnień, np. „Zatrzymaj młodość” (Danone).

- Podkreśl zalety swojego produktu, np. „Rafaello wyraża więcej niż tysiąc słów”, „Dużo tanio Tesco”.

- Korzystaj z dwuznaczności i humoru, np. „Z Kasią Ci się upiecze”, „Na chorobę Ci inne środki” (Aspiryna).

- Zwróć się bezpośrednio do odbiorcy, korzystaj z trybu rozkazującego., np. „Przygotuj się na więcej” (Cyfra +), „Jesteś tego warta” (L’oreal), „Dotknij przyszłości” (Amica).

Inne kultowe hasła reklamowe:

no-to-frugo-442490002010ComrzMagStraplineM

2.  Grafika

- Wybierz jeden duży element graficzny. Prezentuje się dużo lepiej niż kilka mniejszych, które mogą odwrócić uwagę od całości.

- Grafika, podobnie jak slogan musi przykuwać uwagę i wiązać się tematycznie z treścią plakatu.

- Forma jest dowolna. Może to być np. rysunek, zdjęcie, mapa, wykres, diagram itp.

- Umieść logo w widocznym (ale nie centralnym) miejscu. Klient szybciej zidentyfikuje markę Twojej firmy.

Nowatorskim pomysłem są bilbordy wykonane w technice 3D.

CSP-board-1eyJ4MSI6MCwieDIiOjc2NywieTEiOjEwMCwieTIiOjUzMiwidyI6NzY3LCJoIjo0MzN9Catapault_30

3. Tło

- Dopasuj schemat kolorów.

- Kolor tła powinien współgrać z tematem i grafiką plakatu. Przykładowo, czarno-biała grafika lepiej prezentuje się na kolorowym tle.

- Jeśli nie jesteś pewien jakie kolory do siebie pasują, skorzystaj z generatorów schematów kolorystycznych:

http://colorschemedesigner.com/

http://colorschemedesigner.com/previous/colorscheme2/index-en.html

- Stosuj wyraźne i skontrastowane barwy. Plakat będzie wtedy bardziej widoczny.

4. Miejsce

Opłaty za rozmieszczenie plakatów (zwłaszcza dużej ilości) nie należą do niskich, dlatego dobrze zastanów się nad ich lokalizacją. Zwróć uwagę na ruch uliczny, odpowiednią widoczność, stabilność konstrukcji i wielkość samego plakatu. Od tego zależy jak wiele osób go zobaczy np. na przystanku autobusowym albo czekając na światłach. Lepiej umieścić mniej plakatów w bardziej uczęszczanym miejscu niż odwrotnie – porozstawiać wiele na odludziu.

Plakaty rozwieszaj w specjalnie przeznaczonych do tego miejscach (np. na słupach, tablicach ogłoszeniowych, w autobusach i tramwajach). Poza tym możesz umieścić materiały na specjalnych stojakach przed siedzibą firmy.

1236455091db4ecb5a87d7d4dea2f7a9950299bda8

Źródła zdjęć:

http://www.papilot.pl/lifestyle-ciekawostki/17968/3/JUST-DO-IT-Im-Lovin-it-No-to-FRUGO-czyli-najpopularniejsze-hasla-reklamowe-swiata.html

http://www.comrz.com/branding-digest/branding-digest/2010/09/02/the-art-of-the-positional-strapline

http://con.ca/news/4812

http://blog.tysonwilliams.com/2010/08/09/modern-day-vintage-advertising-posters/

http://www.czystemiasto.uml.lodz.pl/czysta_elewacja.php?article_id=297

http://advertising.about.com/gi/o.htm?zi=1/XJ&zTi=1&sdn=advertising&cdn=money&tm=2778&f=00&su=p284.13.342.ip_p554.23.342.ip_&tt=2&bt=0&bts=0&st=12&zu=http%3A//www.finewellcallitsoccer.com/amelie_news/3d-billboard-revealed-and-gets-news-coverage/

http://nowymarketing.pl/a/781,billboardy-3d-z-ogromna-wtyczka-od-adv-experience-dla-energa

http://coxsoft.blogspot.com/2009/11/3d-billboards.html

Posted in Plakaty and tagged , , .

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>